TV Info 

 

  Startside Op Servicekanalen Nyheder Tv

 

 

ServiceKanal Nu På Digitalkanal 98!

DU gjorde måske dig selv en Bjørnetjeneste ved ikke at møde op i Ellehuset til service eftersyn,
Den 12-13 oktober 2016.

Har du dårligt signal på dit fjernsyn, frysninger af billede små firkanter i billede (pixler)?

Det er med stor sandsynlighed hos dig problemet ligger!

Kig på: https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/saadan-undgaar-du-stoej-paa-dine-tvkanaler-og-dit-tvsignal

Eller ring til mig 29213354!

 

 

 

 

YouSee lancerer Netflix på tv-boksen

 

 

 

 

 

Den populære streamingtjeneste Netflix får fremover en kanalplads på YouSee’s nyeste tv-boks (Humax). Helt på linje med de traditionelle tv-kanaler. Og man vælger selv, hvilken kanalplads det skal være. Er man derfor YouSee-kunde, og har et Netflix-abonnement, kan man zappe lige så hurtigt til ”House of Cards” på Netflix som til ”X-Factor” på DR1, når man skal beslutte sig for, hvad

 

 

 

aftenens underholdning skal bestå.

Når man først har logget ind i Netflix via tv-boksen, lagres login-oplysningerne, og derfor åbner Netflix, så snart man zapper hen på kanalpladsen. Som noget andet unikt, kommer Netflix’ indhold til at ligge under tv-boksens menupunkter Film, Serier og Børn på lige fod med andet indhold fra YouSee, og dermed bliver Netflix integreret med det almindelige tv-indhold.

”Nu får vores kunder adgang til al den bedste underholdning ét sted. I den nye opsætning kan vores kunder zappe direkte fra DR eller TV 2 til Netflix, og dokumentarer, børneunderholdning, stand-up, serier og film fra Netflix bliver en integreret del af indholdet på lige fod med de traditionelle tv-kanaler. Det er en funktion, som mange af vores kunder har efterspurgt," fortæller Jacob Mortensen, der er direktør for tv og bredbånd i YouSee.

Streaming og tv går hånd i hånd
For rigtig mange danskere er både traditionelt tv og streaming en vigtig del af den daglige underholdning. 

”Det her er fremtiden for tv. Det handler ikke længere om enten streaming eller traditionelt tv. De to ting går hånd i hånd og beriger hinanden. Vores rolle er at gøre kvalitetsindhold let tilgængeligt for vores kunder. Derfor er jeg rigtig glad for, at Netflix, som er danskernes foretrukne streamingtjeneste, går sammen med os om at levere indholdet på en måde, der matcher vores kunders underholdningsvaner”, siger Jacob Mortensen.

Sådan kommer du i gang

  1. Afbryd strømmen til din tv-boks i 5 sekunder, for at få den nye opdatering.
  2. Gå ind i Indstillinger, og vælg Kanalsortering via menu’en på din fjernbetjening.
  3. Find Netflix, og placér den på den kanalplads, du foretrækker.
  4. Forlad menuen, og find Netflix på den ønskede kanal.
  5. Log ind på din Netflix-konto. Men kun første gang. Herefter husker boksen dit login. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Netflix på tv-boksen

  • Mere end 75.000 YouSee-kunder har lejet den nyeste tv-boks (Humax), hvor Netflix nu integreres
  • De kan se Netflix direkte på deres tv-boks fra den 10. marts. De skal blot placere Netflix på den kanalplads de ønsker, logge ind og derefter husker boksen login
  • Har YouSee-kunder ikke en Netflix-konto i forvejen, skal de købe abonnement på Netflix for at kunne se det på tv-boksen
  • Den nye tv-boks (Humax) blev lanceret i april 2016, og det er udelukkende kunder, der har kabel-tv og har lejet denne boks, der har mulighed for at se Netflix som en integreret del af tv-oplevelsen
  • Der er stor efterspørgsel efter den nye tv-boks blandt YouSees kunder



Venlig hilsen
YouSee

 

 

 

 

 

YouSee driftsinformation

 

Kære kunde

08-03-2017 09:51

Torsdag den 9. marts kan der være korte afbrydelser af dit tv-signal mellem kl. 1.00 om natten og kl. 9.00 om morgenen. Der opgraderer vi netværket i dit område og slukker samtidig for radioens FM-signal gennem kabel-tv-stikket.

Oplever du sort skærm på en eller flere kanaler efter kl. 9.00, kan du finde hjælp på: https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/forside-tv2017

Samme sted kan du læse om, hvilke radiomuligheder du nu har - hvis du indtil nu har hørt radio gennem dit kabel-tv-stik.

Venlig hilsen
YouSee

 

 

Forbedringer på den nye YouSee Tv-boks

 

 

 

 I morgen tidlig kl. 06:00 ruller vi nye forbedringer og mindre fejlretninger ud på YouSee Tvboksen.
 
Slå undertekster til og fra Vi har udvidet undertekst-funktionen, så man nu har mulighed for at vælge undertekster til eller fra. Slår man eksempelvis undertekster fra, gælder det for alle kanaler.

 

 

Hvis undertekster er slået til, vil boksen altid forsøge at vise danske undertekster. Hvis de ikke er tilgængelige på dansk, vises de på engelsk og i sidste ende uden undertekster, hvis de ikke er tilgængelige.

Nu er vi klar til at inspirere igen
I sidste opdatering lancerede vi hurtig inspiration til tv-programmer, der minder om det, man sidder og ser. Desværre var der nogle problemer med at vise relaterede programmer, og derfor fjernede vi denne funktion igen. Men nu er fejlen rettet – og vi er klar til at inspirere igen.
 
Andre forbedringer
Vi har samtidig rettet en række mindre fejl, herunder:

 

Indstillingerne af Surround blev tidligere ikke gemt korrekt

 

 

 

 

 

Start forfra gav i sjældne tilfælde en dårlig brugeroplevelse

 

 

 

 

 

Streamingen af et program startede i nogle tilfælde forfra, hvis man gentagende gange spolede i programmet

 

 

 

 

 

Nye lejefilm blev kun opdateret ved genstart/deep sleep

 

 

 

 

 

I sjældne tilfælde fejlede optagelserne

 

 

 

 

 

Der blev fejlagtig vist, at man kunne tilgå tv-arkivet på alle kanaler, også dem der ikke har arkiv

 

 

 

 

 

Der var problemer med skrifttypen på tekst-tv

 

 

 

 

 

I sjældne tilfælde ville boksen ikke tænde efter den har været i dvale

 

 

 

Disse mindre fejl er nu rettet og træder i kraft med opdateringen af tv-boksen i dag. 

Du kan altid læse om de nyeste opdateringer og andre informationer om tv-boksen på yousee.dk.


 

 



Venlig hilsen
YouSee

 

 

 

 

 

 

Vi sikrer den bedste forbindelse – også i fremtiden

 

 

 

 Fremtiden bliver mere og mere digital. Og Danmark hører til blandt de lande i verden, der er med længst fremme på det digitale beat. Derfor skruer YouSee op for at sikre Danmarks førerposition og sikre, at jeres beboere/medlemmer er gearet til de fremtidige, digitale behov. 

Forbruget på nettet stiger 

 

 

 Et vigtigt skridt på den rejse er netop at sørge for, at alle husstande i langt højere grad får adgang til hurtigere   bredbåndsforbindelser med Gigabredbånd. Den stigende efterspørgsel på hurtigere bredbånd går hånd i hånd med, at jeres beboere og medlemmers forbrug på nettet er steget endnu hurtigere. Det hænger især sammen med, at tv-vanerne er under forandring. Vi streamer i langt højere grad vores tv-indhold og går i Tv-arkiv og bestemmer, hvad vi vil se, hvornår og hvor. 

 Højere up- og downloadhastigheder
 Med opgraderingen skifter vi til Docsis 3.1 standarden med nye bredbåndshastigheder med Gigabredbånd. Så kan vi tilbyde      hastigheder op til 1.000 Mbit med YouSee Bredbånd. I 2017 skruer vi desuden yderligere op for upload-hastigheden, så vi kan tilbyde de samme up- og downloadhastigheder. Det kan for eksempel være 500/500 Mbit.

I opgraderede områder kan startfrekvensen ændres til 450 MHz
I starten af 2017 ændrer vi på det, der hedder startfrekvensen på tv-kanaler. Det betyder, at jeres beboere/medlemmer kan møde en sort skærm, hvis de ikke ændrer til den nye frekvens, som er 450 MHz. De kan faktisk allerede gøre det når jeres forening er opgraderet – så er det ordnet.


 Se hvordan startfrekvensen ændres


 

 

 

 

 

Nu starter kanalomlægningen snart

 

 

 

 

 

Fra 15. februar til 10. marts 2016 ændrer vi indholdet i tv-pakkerne og flytter flere kanaler til nye pladser. Du kan nu se, hvilken dato ændringerne sker i din forening eller hente den nye kanaloversigt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Se dato for ændringer

 

 

 

Hent kanaloversigt

 


Du kan også få hjælp til at indlæse dine kanaler igen.

 

Find kanaler igen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi streamer løs

 

 

 

 

 

Normalt stiger dataforbruget i Danmark med ca. 40 pct. om året. Men i takt med at stadig flere tager streaming af tv, musik og internetradio til sig, stiger forbruget yderligere. Det betyder, at jeres medlemmer/beboere også gør flittigt brug af Tv-arkiv og Start forfra, samt ser film og serier via C More og lytter til musik. Alene i andet halvår af 2015 har vi således oplevet en stigning i dataforbruget på hele 50 pct.

 


Med tv og bredbånd og mobil fra YouSee kan jeres medlemmer/beboere se tv-serier, film, nyheder og lytte til musik på pc, tablet eller mobil – via det trådløse netværk i hjemmet, men også når de er farten, i sommerhus eller campingtur. Her bruges mobildata.

Stream løs på farten - få 20 GB ekstra mobildata
Vælger jeres medlemmer/beboere at samle bredbånd og mobil hos os, kan op til 5 personer i husstanden få 20 GB ekstra data på mobilen – hver måned på alle abonnementer. Man skal blot vælge et Small, Medium eller Large mobilabonnement. Med 20 GB kan man streame op til 20 timer.

Læs mere om mobil på yousee.dk/mobil

 

Venlig hilsen
YouSee

 

 

 

 

 

 

ServiceKanal Nu På Digitalkanal 98!

 
     
  Husk at vi slukker det analoge tv-signal 9. februar  
     
 
Når vi slukker for det analoge tv-signal 9. februar skal jeres medlemmer/beboere med et analogt tv (typisk billedrørs-tv) finde en ny løsning, når i fremover skal se fjernsyn.

 
 

Uanset om i køber et nyt tv, eller vælger en digital tv-boks (DVB-C boks med MPEG-4) til deres nuværende tv, bliver resultatet, at de får mulighed for at se alle kanalerne i deres tv-pakke.

Med en Grundpakke har medlemmer/beboere med et analogt tv i dag nemlig kun adgang til at se fem af pakkens 25 kanaler.


 
  Læs mere om analogt sluk  
 
     
 
     
  Særlige tilbud på tv  
     
   
     
  Vi har i samarbejde med Elgiganten sammensat gode tilbud på fire forskellige tv og en digital YouSee Ready DVB-C boks. Tilbuddene dækker forskellige behov i forhold til størrelse og pengepung – og gælder fra 2. til 17. februar 2016, eller så længe lager haves.

Alle medlemmer/beboere, som har givet os tilladelse til at sende e-mails, får en mail med tilbuddene i starten af februar. Fra 2. februar kan du se tilbuddene på vores hjemmeside.
 
     
 
  Se tilbud  

I kan skrive om tilbuddene på jeres hjemmeside – hent tekst herunder.

 
  Hent tekst  
 
     
 
     
  Tilbud på hjælp til indlæsning af digitale kanaler  
     
  Har jeres forening serviceaftale hos os, og har jeres medlemmer/beboere brug for hjælp til at indlæse de digitale kanaler, efter kanalerne har ændret plads, har vi et godt tilbud. Fra 1. februar til og med 30. april 2016 tilbyder vi at indstille tv-kanalerne på ét tv til 599 kr. Normalprisen er 795 kr. Pris for indlæsning af tv-kanaler på øvrige tv koster 300 kr. pr. tv. Bemærk at priserne inkluderer ikke opsætning af favoritlister eller fejlretning i installationen.

Jeres medlemmer/beboere kan bestille indlæsning af tv-kanaler på 70 70 40 40. I kan skrive om tilbuddene på jeres hjemmeside – hent tekst herunder.

 
 
     
 
     
  Følg med på Facebook  
     
 
Hvis I har en Facebook-side i foreningen, er det en god idé at følge YouSee på Facebook. Så får I adgang til informationer og nyheder, som er relevante for jer og jeres medlemmer/beboere.
 
 

Når vi kommer tættere på analogt sluk 9. februar, vil der være relevant information, som I kan dele i foreningen.

 
  Følg os på Facebook  

For at følge YouSee på Facebook skal du logge ind på jeres forenings Facebook-side. Herefter finder du YouSee via linket herover og klikker på "Synes godt om".
 
     
 
     
  Se Discovery Science på Ekstrakanalen  
     
   
     
  I februar viser vi Discovery Science på Ekstrakanalen, så jeres medlemmer/ beboere kan se kanalens unikke og prisvindende dokumentarer og serier om en verden af innovation, videnskab, nysgerrighed og teknologiske fremskridt. Discovery Science er kanalen, hvor fantasien udvikles, hvor genier leger, og hvor teknologien fortæller historien. I finder Ekstrakanalen på plads 55.


Venlig hilsen
YouSee
 
     
     

 

 

 

 

Sluk af analog tv-signal

 

 

 

 

YouSee slukker for de analoge tv-kanaler den 9. februar 2016

Den 9. februar 2016 slukker YouSee endegyldigt for det analoge tv-signal. YouSee oplyser, at lukningen er nødvendig for at skabe mere plads i kabel-tv-nettet til højere bredbåndshastigheder og sikre, at kapaciteten rækker til det stigende streamingbehov. Tiden er løbet fra den gamle analoge teknologi, som optager for meget plads i kabelnettet og derfor må vige pladsen for at lade fremtiden komme til.

Hvad betyder det for dig med et ældre fjernsyn?

Hvis du har et ældre fjernsyn, der kun kan modtage det analoge signal (hovedsageligt billedrørs-tv), vil du efter den 9. februar 2016 opleve sort skærm.

Sådan undgår du sort skærm

1.      Tjek om dit tv (fladskærm) har en DVB-C/MPEG-4 modtager. Hvis ja, vil du kunne se kanalerne i den digitale version. Så skal tv’et blot indstilles rigtigt. På yousee.dk/kanaler kan du få hjælp til at indstille kanalerne korrekt på dit tv

2.      Har du allerede YouSee Plus (en digitalboks fra YouSee), så skal du ikke foretage dig noget. Du vil ikke opleve nogen ændring og fortsætter som hidtil

3.      Køb en digital tv-boks, der kan omforme de digitale signaler til analoge signaler. Det er vigtigt, at du vælger en DVB-C boks. Se efter godkendte bokse på yousee.dk/ready

  Køb et nyt digitalt fjernsyn

 

Hvilke tv-kanaler er berørte af slukningen?

Følgende analoge tv-kanaler slukkes i YouSee’s tv-pakker. I alt 23 kanaler: DR1, TV 2, DR Ramasjang, TV3, Kanal 5, TV3+, 6’eren, Kanal 4, TV 2 Charlie, TV 2 News, MTV, Animal Planet, Discovery Channel, TV3 SPORT 1, ID Investigation, Eurosport, National Geographic Channel, Nickelodeon, CNN, Disney XD, Cartoon Network, VH1 og BBC Brit.

Alle tv-kanalerne fortsætter naturligvis og kan fortsat ses i en digital udgave

Læs mere på yousee.dk/tv2016

 

 

 

 

 

   
 
 
YouSee klar med Chromecast
 
   
 

YouSee klar med Chromecast

YouSee lancerer i dag funktionen Google Chromecast, der gør det let at få tv, film og serier op på den store skærm via smartphone eller tablet. Lanceringen markerer endnu et skridt i YouSees ambition om at være danskernes foretrukne indholdsleverandør med underholdning leveret til alle skærme.

For et par uger siden fik ca. 800.000 kunder med Mellempakken, Fuldpakken og Bland Selv tv-pakker adgang til et omfattende tv-streaming-univers bestående af Live-tv/web-tv, Start Forfra og Tv-arkiv. Alt det kan nu streames via Chromecast fra en smartphone og tablet og op på fjernsynets store skærm.

Med den nye Chromecast funktion kan jeres beboere og medlemmer, nu selv bestemme hvad de vil se, hvornår og ikke mindst hvor. Og netop hvor-dimensionen er den, som dagens lancering retter sig mod.

Chromecast er den hurtigst sælgende enhed til mediestreaming herhjemme og kan fås for 270 kr. hos
f.eks. Elgiganten.

Tidligere på året lancerede vi AirPlay, som ligeledes giver mulighed for at afspille Live tv, Tv-arkiv, film og serier på den store skærm via Appel TV.

Med lancering af funktionen Google Chromecast og AirPlay-understøttelse til Apple-produkter kan jeres beboere og medlemmer let få tv, film og serier op på den store skærm, uanset hvilket producentnavn der står på de enheder, der streames fra og til.

 
 
Fakta
 
Chromecast er en lille enhed til streaming, der sættes i HDMI-porten på tv'et. Herefter kan du med en Android-telefon, Android-tablet, iPhone eller iPad afspille alt indhold fra YouSee Play Tv & Film app'en (dvs. film, serier og tv – herunder Tv-arkiv og Start Forfra) direkte på fjernsynet.
Til YouSee-kunder uden boks giver Chromecast mulighed for at få Tv-arkiv og Start Forfra op på den store skærm.

Chromecast gør det muligt at afspille alt indhold fra YouSee's Tv & Film app – dvs. tv, film og serier på tv-skærmen og dermed streame yndlingsunderholdningen direkte til den store skærm i høj kvalitet.
 

 

Nye kanaloversigter gældende fra 1. juli 2015

1. juli 2015 blev Canal 8 og Eurosport 2 slået sammen til én kanal. Den nye kanal samler indholdet fra begge kanaler og har navnet Eurosport Danmark.

Du kan nu hente jeres nye kanaloversigter, som ligger klar til download. Kanaloversigter indeholder tv-udbuddet med kanalplads, digitale kanalpladser og analoge frekvenser.

 
 
   Hent kanaloversigt  
 
   
Mobiltilbud:
1 GB data og fri tale i EU


Med vores Large mobilabonnement kan jeres beboere/medlemmer tage musik og fri tale med i lommen, når de skal på ferie.

De kan nemlig ringe, så meget de vil, til danske numre fra EU samt Schweiz, Norge, Island, San Marino og Liechtenstein.

Og hele sommeren giver vi som noget ekstra 1 GB data med i EU. Efter 31. august er det 100 MB til rejsen hver måned.

Se mere på
yousee.dk/mobil
     

 

 

Ved at trykke her kan du få gode råd!

 Har du problemer med opsætning af dit Tv eller Tv optager eller mangler du rådgivning til hvad dit nye Tv skal kunne for at opfylde de krav der stilles til det, husk det er ikke altid det dyreste der er det bedste, derimod skal man heller ikke se efter det billigste!

 Problemer med opsætning af dit internet eller eller vælge pakke, opsætning af mail!

  Computer problemer af alle typer, kan den ikke starte! Intet billede på skærm! Der står stop politi! Den kører langsomt, jeg kan ikke komme på Netbank eller E-Boks!

Har du nogen af ovenstående problemer kan vi måske hjælpe!

Ring til Ivan på 29213354 eller skriv på  ibj@youseepost.dk

Husk du skal fejlmelde hos Yousee hvis du har problemer 7070-4040!

Det er nu ca. 1½ år siden ombygningen af vores anlæg blev færdig, det vil sige at der var en del der ikke ville lukke Dansk Kabel tv ind, så nogen steder oplevede man at signalet var dårligere end andre.

Har du selv sat en forstærker op, er det meget vigtigt at du ved hvad du gør, da du kan ødelægge mere end du gavner, hvis det ikke er den rigtige type, HUSK DET!

Så du kan måske være selvforskyldt, hvis du ikke modtager signalet korrekt!

Bestyrelsen er af kringlede omveje blevet opmærksom på at nogle beboere er utilfredse med deres modtagelse, så bestyrelsen vil derfor tage skridt til at anlægget bliver målt igennem.

Har du problemer skal du kontakte Yousee på nedenstående nummer, men husk du er sikkert ikke den eneste! Har du problemer med dit modem/router, skal supporteren tage skridt til at det bliver ombyttet og er det tv signalet skal de selvfølgelig sørge for det bliver rettet. Du skal påregne en pæn stor regning hvis problemerne ligger hos dig selv.

Hvis du føler dig dårlig behandlet, Eller supporteren siger til dig at du selv skal betale for ombytning af evt. modem, eller andre problemer, bed om vedkomnes navn og meddel det til bestyrelsen på mail, så tager vi kontakt til Yousee, men reglerne er stadig de samme, ligger fejlen hos dig selv må du betale regningen:

i_b@webspeed.dk

Har du intet Tv eller bredbånd så skal du selv ringe  7070-4040.

 

 

[Startside] [Op] [Billed Tour] [Foreningsliv] [Drøvlen] [Mail & Kontakter] [Byggeinfo] [Fibernet] [Tv-Lov]

Webmaster i_b@webspeed.dk
Copyright © 2014 Ivan Bruus-Jensen
Senest opdateret: 10. marts 2017